Share
به پایین حرکت کن

مطالب مفید و
رویدادها

پولیشکاری و واکس های طبیعی و مصنوعی:

پولیشکاری و واکس های طبیعی و مصنوعی:

معمولا پروسه پولیشکاری و واکس زدن اشتباها با یکدیگر یکسان پنداشته می شوند. در صورتی که این دو با یکدیگر کاملا متفاوت می باشند. هدف از پولیشکاری بالا بردن سطح کیفی بصری رنگ خودرو و از بین بردن نواقص توسط سایندگی که ایجاد می کند، می باشد.

هدف از واکس زدن محافظت از رنگ خودرو پس از پروسه پولیشکاری توسط کارنوبا طبیعی که معمولا به شکل جامد است، می باشد.یک واکس دارای مواد ساینده و یا پر کننده نمی باشد و به تنهایی باعث بالا بردن کیفیت نمی شوند بلکه پس از پولیشکاری مناسب و آماده سازی سطح رنگ به آن عمق و یک رطوبتی مناسب می بخشد.

معمولا واکس های مصنوعی با واکس های طبیعی با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. واکس سنتزی یک واکس مصنوعی دست ساز است که معمولا به صورت خمیر و یا مایع یافت می شود. همچنین واکس سنتزی وظیفه محافظت از رنگ پس از پولیشکاری را بعهده دارد. بواسطه ساختار مصنوعی واکس های سنتزی، این نوع از واکس ماندگاری طولانی تری نسبت به واکس های طبیعی دارد. اما به منظور دستیابی به پایان کار با کیفیت و ماندگاری بالا می توان از تلفیق هردوی آنها (واکس های طبیعی و مصنوعی) استفاده کرد.

محصول “همه کاره” (all in one) محصولی است که توًامان پولیشکاری و کار واکس را انجام می دهد. معمولا داخل آنها مقداری مواد ساینده ضعیف برای کار لایه برداری، پرکننده برای پوشاندن ناملایمات عمیق تری که توانایی از بین رفتن توسط ساینده ها را ندارند و واکس مصنوعی برای محافظت از پایان کار.

محصولات همه کاره برای خودروهایی که در شرایط خوبی قرار دارند و می خواهند مورد مراقبت روتین قرار گیرند گزینه مناسبی است.

اینکه شما چند وقت یکبار ماشین خود را پولیش می کنید بستگی به وضعیت بدنه خودرو و مواردی که برای این کار انتخاب می کنید دارد. برای مثال اگر شرایط رنگ خودروی شما مطلوب است و از محصولات همه کاره استفاده می کنید، می تواند هر 4 تا 8 هفته یکبار پولیش شود.

اگر شرایط رنگ خودروی شما مطلوب نیست و نیاز به پولیش سنگین دارد، پیشنهاد می شود که بیش از 2 بار در سال این کار را انجام ندهید. چون خطر آسیب رساندن به رنگ وجود دارد. اگر فکر می کنید که خودرو شما پس از یک پولیش سنگین دوباره به پولیش کردن نیاز دارد باید از یک محصول چندکاره استفاده کنید تا خطر آسیب را از بین ببرید.

به این دلیل که داخل واکس از مواد ساینده استفاده نشده شما می توانید به دفعات دلخواه از واکس استفاده کنید.به شرط اینکه این عمل را به درستی انجام دهید. باید بعد از پولیش کردن فواصل بین دفعات پولیش کردن و پس از شستشو (به شرط کاسته شدن سطح واکس) از واکس و مراقبت کننده استفاده کرد.

زمانی که خودروی خود را پولیش می کنید مهمترین فاکتور، استفاده از محصول مناسب خودروی شما می باشد. پس از آن اعمال پولیش در نظر گرفته می شود. مایکروفایبر یا پدهای اسفنجی نرم هستند و خطر آسیب رساندن به سطح را ندارند. اگر از دستگاه پولیش استفاده می کنید باید پد و صفحه پشتی مناسب آن پولیش را به کار گیرید.

باید از دستمال مایکروفایبر با کیفیت جهت پاک کردن باقی مانده پولیش از روی سطح استفاده کرد. اگر لازم بود می توان از اسپری دیتیلینگ جهت این کار بهره برد. برای اعمال واکس باید از یک پد نرم اسفنجی استفاده کرد. پد اسفنجی نرم نسبت به مایکروفایبر ارجهیت دارد زیرا واکس را به تمامی لایه ها بهتر نفوذ می دهد و باعث ماندگاری بیشتر می شود. همچنین برای پاک کردن بقایای واکس می توان از دستمال های مایکروفایبر و در صورت لزوم از اسپری دیتیلینگ استفاده نمود.

دیدگاه شما در مورد این مطلب چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

01.